Vilken succè!!

Här loggar man in efter ett par dagar och se till min förvåning massa kommentarer, tack för era åsikter. Jag kommer inte att lösenordsskydda min blogg eller godkänna kommentarer innan dom postas. Detta är MIN blogg och jag skriver om MITT liv och då får jag skriva om vad i helvete jag vill.
Inte för att jag ska behöva förklara mig överhuvudtaget men jag vill slänga in några ord i diskussionen som pågår om MIN ekonomi. Vem har påstått att jag har dålig ekonomi? Jag har inte den bästa ekonomin men den är bättre än många andras. Men socialbidrag går jag inte på! Faktum är att jag jobbade som timanställd inom hemvården när jag blev gravid med Enya och i samband med det fick jag veta att dom på mitt jobb och hela kommunen skulle endast ta in utbildade undersköterskor i framtiden, detta betydde att jag inte kan komma tillbaka dit såvida jag inte tar en undersköterske utbildning först!
Jag krävde inte Enyas pappa på några som helst pengar, jag frågade honom om han hade lust eller möjlighet att hjälpa till med tyget till sittvagnen. Thats it, han sa att han inte visste hur hans ekonomi skulle se ut framöver så därför kunde han inte svara på det men kunde inte hjälpa i dagsläget.

Jag håller helt klart med den tjejen/killen som sa att barnbidrag/underhåll inte täcker allt, långt ifrån. De täcker det som anses nödvändigt. Men det räcker inte till allt! Enya måste tex få specialvälling från apoteket! Den är inte billig! Hon har jätte känslig hud och måste ha salvor och speciella badoljor, krämer, tvål, tvättmedel mm..

Angåendet hur jag blev gravid och under vilka omständigheter så är det faktiskt så att Enyas pappa visste att jag inte åt preventivmedel. Han visste att jag kunde bli gravid och han sa : Händer det så händer det och då finns jag där oavsätt vad du väljer att göra. Han stod också öppen på stan en kväll och skrek till min bästavän att jag inte fick göra abort, att han skulle stötta och finnas där. Sen ändrade han sig men nu är det så att det är min rätt att välja själv vad jag vill utsätta min kropp för. Jag har laglig rätt att välja själv om jag vill gå igenom en graviditet eller en abort. Jag var på abortsamtal och hos kuratorn men vi ansåg tillsammans att det bästa för mig var att behålla henne och jag är så evigt tacksam mot mig själv för att jag valde det beslutet. Enya är med mina andra barn det bästa som hänt mig.

Jag särade på benen, japp de gjorde jag..men de var någon imellan dom som visste vad som kunde hända..och en sak ska ni ha jävligt klart för er, jag är öppen och skriver om mitt liv, jag gnäller och klagar, har ljusa dagar och dåliga dagar, ekonomin går upp och ner, men jag lägger inte mina pengar på alkohol o super skallen i småbitar som många andra. I min blogg väljer jag själv vad och vilka ord jag vill skriva och om de nu är så att det inte passar så behöver man inte surfa in och läsa.

Och du goa lilla granne, du må vara bitter för att saker kanske inte blev som du hade förväntat dig, med all rätt. Men du är på tok för onödig. Jag har Enya i mitt liv, det blev så och jag är så oerhöst glad över det. Hade saker sätt annorlunda ut för dig så hade du känt samma glädje. Men att komma med sånna påhopp och kommentarer är så lågt. Hitta någon annan att ta ut din ilska på. Jag och speciellt Enya har inte gjort nått fel.Jag brydde mig faktiskt när saker gick som dom gick och det vet du. Gå inte in och läs min blogg om du inte kan hantera det som skrivs. Jag kanske inte trodde mycket om dig, men nu sjönk du lågt. Och du, innan du går runt och säger att jag snackar skit om folk så kan du gärna upplysa mig om vad det är för skitsnack så att jag vet va folk pratar om..du verkar veta mer än mig om vad jag säger.
Låt detta bli ett avslut så slipper vi ha med varandra att göra, tack!!



Till mina goa bloggläsare, först tack för era kommentarer, det värmer. Sen tycker jag att det är roligt med olika åsikter, men man kan formulera sig på rätt sätt. En än gång är jag så lessen och ber om ursäkt för att ni fått bevittna sånna här tråkiga kommentarer och inlägg. Jag försöker lyfta bloggen för er och skriva saker så som mitt liv är. Verkligheten och sanningen om hur jag lever och jag är långt ifrån den ända i cyberrymden som gör det. Jag tänker inte låta elaka kommentarer hindra mig från att skriva, det är ju bara synd att denna människa stör sig så mycket på mitt liv att det tydligen kliar i fingrarna på henne/honom så fort jag skriver nått som inte passar denna människa.
Förlåt, hoppas ni slipper mera sånt här!!

Många kramar till er//C

#1 - - Maria:

Haha, och din "goa" granne? råkar det vara jag?? eftersom du skriver att saker och ting inte gick som dom skulle!!?? hur fan har DU mage att sitta och skriva så?? VAAA??? jag förlorade mitt barn!!! min son dog!!! och det ska du ge fan i att sitta och försöka ha som ursäkt för att jag INTE är din vän längre... det ligger nog fan så mycket mer bakom....det har ingenting med att du har barn att göra, men som VANLIGT så är du för feg att ta sånt med mig...då bloggar man istället... MOGET!!!!

hur gammal är du?? huuu helvete, plocka upp telefonen o ring om du vill mig något framöver, detta tog priset...

nu får du fan ta och ge dig!!

och vaddå för jävla påhopp?? och kommentarer?? vad i helvete snackar du om egentligen!!??? det är snarare du som är ett påhopp mot mig just nu!!

har jag gjort dig ett skit överhuvudtaget?? mer än att du verkar störa dig som fan på mig??? ELLER??? du har skrivit om mig, pierre etc flertal ggr nu, och jag säger det igen: LÄGG NER!!!! nu blir jag fan ARG!!! jag ska aldrig överhuvtaget i fortsättningen läsa din blogg jävel, den är ju precis som den heter: ett jävla kaos!!!



Ha det så bra nu, och ta detta hur fan du vill, att jag skulle få se dessa rader om mig i din blogg hade jag då aldrig trott, men du har slutat förvåna mig nu.

#2 - - Emma:

Cissi, fortsätt med det du gör. Du verkar vara otroligt stark, strunta i obegåvade kommentatorer (se ovan) och kör på! Det är många som blir inspirerade av det du skriver! Kram Emma

#3 - - Anonym:

och du Emma,?? jag känner inte dig, och du inte mig... du vet inte vad detta handlar om, men fortsätt du att peppa cicci, det behöver hon nog!! hon har snart inga vänner kvar så som hon beter sig!!

#4 - - Thezz:

Hejja..



Nu har ja läst upp och ner på bloggen... Suck.. Drama. Ja kan ärligt erkänna att ja kanske har 3000 åsikter om just det mesta. Och 97% komma ja hålla för mig själv. (detta kan bli långt)



Mycket av det som skrivits i din blogg kan faktiskt tas privat. Som sakt ja antar att många av dina vänner och dina ex vänner läser din blogg, inget fel i det tycker ja, men ibland så måste man nog tänka efter och välja ord JUST för att slippa intrigerna som faktiskt kan uppstå, tex om att lill tjejens pappa INTE VILL betala för något tyg, Vilket du sen skriver att han INTE VISTE hur hans ekonomi skulle se ut..... Det för mig är faktiskt stor skillnad.

Sen till dina andra barns pappa om att han träffar din vän. Shit hur många år sen handlar det om??? Ja menar ni gick inte isär för ett år sen. TIDER förändras. Han må va en stor skit då.. Han kan ha förändrats??? Hon kanske verkligen spydde på han då. Men som sagt när åren går så förändras man. Och nu har dom funnit varandra. Om dom nu är lyckliga så varför kan inte andra vara det??? Detta kan ja skriva bra mycket om....

Ditt andra ex.... Vill ja ens börja??? Han må vara en sk idiot, skit stövel osv osv listan kan bli lång. Absolut så sitter ärren och när du ser han så rivs såren upp. Absolut. Men varför ska M & P bli uthängda här pga det?? Som man kan läsa så är det P:s barndomsvän deras tjejs gudfar. Ska dom be han fara för att du (var,är) deras vän oxå?? Som sagt han kanske inte varit där för sin guddotter men NU finns han. Kan man inte vara glad för det då?? Och det finns ju faktiskt saker runt om som gjorde att han inte fanns där. Lr hur..... Nu bor ni grannar, du får se ditt ex. Men inte betyder det att du är förföljd utav han. Som sagt stan vi bor i är liten och s-ängen är LITET. Ja försvarar inte hans betende hur han behandlat folk.. Men ja blir ärligt störd ;)

Hur som så vet du lika väl som ja Cicci att ja vet rätt mycket eftersom ja funnits med i bilden. Och japp så alla vet så va jag brudtärna på deras bröllop. Å Cicci snacket som du kom med efter att ja berättat att ja fortfarande va hans vän är våran historia.

Hur som så tycker ja det är tragiskt att behöva läsa om alla påhopp som faktiskt förekommer här.

Hur förbannat svårt ska det vara att faktiskt vara att glädjas åt när det går bra för andra????



// Thezz

#5 - - Maria:

Fan så bra skrivet! det är ju så helt och hållet!!

:)

#6 - - Emma:

Ni har så rätt i att jag inte känner någon av er (och tack och lov för det), men varför läser ni en blogg som stör er så mycket? Alla har rätt att uttrycka frustation, och ilska!

Mitt råd till Cissi: ta ditt pick och pack och flytta till en stad där folk kan bete sig som vuxna människor!

Kram!

#7 - - Nina:

Älskar att läsa din blogg, rätt fram bara så de ska vara. Och dom som inte kan ta de bör juh då inte läsa den. Detta kaos av kommentarer är juh jävla onödigt. Om du känner att detta ger dig styrka så keep going :) Kraam

#8 - - Anonym:

Hahaha... man kan ju inte låta bli och tro att detta skulle vara en fjorton årings blogg... haha,

du skriver ju att du är överlycklig och glad för dina val du gjort, varför gör du då så stor sak av lite kommentarer du får? det verkar vara ett känsligt ämne trots allt, det är ju uppenbart att du ändå bryr dig. Jag skulle då aldrig sitta och först hänga ut personer som en påse skit, sen sitta och enbart försvara mig själv som att man är någon jävla prinsessa, jag har svårt att tro att du skulle vara så duktig och präktig som du antyder, har hört annat.

Men kämpa på, om inte annat så har du ju bloggen att skriva ner all skit i, som man bara måste läsa, jag menar, dom bloggarna är ju dom mest intressanta ;p jag bloggar inte själv, läser bara... det är roligare! haha.

#9 - - Cecilia:

Hahaha ja ja..puss på dig med, jeeesus!!

#10 - - Jennie jakobsson:

Herre min gud..Vad är det jag läser...Vilka kommentarer..Alltså varför Maria går du överhuvutaget in på Ciccis blogg å läser om hennes liv om du inte ka nta det hon skriver...Låt henne vara å låt folk skriva vad dom vill Blogg= dagbok... I bloggens fall en öppen dagbok... HEJJA Cissi....<3

#11 - - Maria:

Till dig Jennie: Jag kan ta det hon skriver, men sitter hon och skriver skit om mig, min man osv, kallar mig bitter osv, då säger jag fasiken ifrån Cissi är bra på att hänga ut folk i sin blogg, både ex och vänner, men jag tycker sånt också då är fel, det är ju samma sak, man ska väl få försvara sig? bara för att det är hennes blogg så har hon ingen rätt att sitta och blogga om oss, visst, inga namn nämda, men vad fan, hon skriver bokstäver... folk är inte dumma, dom vet vilka hon menar, och att hon har mage att sitta och kalla mig bitter för att jag förlorat mitt barn och inte råkar dra jämt med cissi pga av helt andra saker än just det, vem fan är inte bitter som sörjer sitt barn och samtidigt ska få läsa skit i hennes blogg? har hon t.e.x berättat att hon blev sur för att jag inte kom på Enyas dop? min son dog i mars, endast 12 timmar gammal :( jag klarade inte av att gå på dop, Cissi drog helt egna slutsatser om att jag "festat" och var bakis, och därav ej kom... rätt lågt av henne att ens ifrågasätta.. shit the same, jag blev besviken, trodde ALDRIG jag skulle bli miss betrodd av en vän på det sättet, och hon skriver att hon funnits för oss?? jojo... hon ringde aldrig, messade aldrig, men att blogga och ringa runt till folk och skvallra att vår son gått bort det gick bra... det stod t.o.m i hennes blogg innan vi ens kommit hem från akademiska efter att ha tagit farväl av vår son, en fin tanke att tänka på oss, men jag kanske inte vill att det ska bloggas om samma dag!... utan att ens fråga mig först... nåja, ni tror ni känner Cissi, efter vad och hur hon skriver, men ett papper har ju sen också alltid två sidor...



//Maria ( den "bittra" grannen )



#12 - - Snälla Maria..:

Du kallades bitter men då skrevs det också med "all rätt" eller hur? Och att det skrivs skit om er i bloggen stämmer ju inte heller. Det som har skrivits är inte skitsnack utan tankar. Du kanske tar saker på tok för personligt. Det fanns väl en viss besvikelse när 2 st av hennes närmsta vänner inte kom på dopet och samtidigt sa folk att ni hade festat natten till dopet. Då är det väl klart att det ifrågasätts? Hon messade er efter er sons bortgång men sedan sa folk åt henne att backa och lämna er i fred eftersom hon själv var gravid nästan lika långt gången. Maria jag tror knappast att hon ringde och skvallrade för människor. Möjligtvis kanske hon meddelade era gemensamma bekanta men vad är felet med det? Tycker det är fult att dömma ut henne på detta sätt då det inte bara är hon som angagerade sig. Om jag inte minns helt fel så var väl halva facebook i sorg med er??? Nu tycker jag din häxjakt efter Cecilia får sluta. Ett papper har två sidor men sen är det upp till båda att betee sig vuxet vilket jag inte anser att du varit.



#13 - - Maria:

Jaja, det är ju uppenbart att du enbart går efter vad som skrivits här, men du får tro att saker och ting är så, jag vet ju vad som hänt, och vad som är sant, synd bara att folk ska gå på allt som skrivs av henne,

och min lilla häxjakt,som du nu sitter och kallar det, det handlar om att skapa rättvisa på saker och ting,vet du när allt skit började skrivas här? jo, när jag och hennes gamla vän började umgås, och när hennes ex (min mans bästa vän, och vår dotters gudfar) kom och hälsade på hos oss, är bara så jävla less på vad som har skrivits om oss.

Och att halva facebook sörjde med oss när vår sn gick bort, det är väl en helt annan sak, en jävla skillnad, nu är det ju så att folk som står mig nära t.o.m reagerade på hur Cissi ringde runt och skrev på t.e.x msn, min syster sa t.o.m åt henne att sluta, det var ju ganska känsligt vet du...

Men det ända jag nu hoppas på är att jag slipper få höra hur det skrivs om mig och min familj här i denna blogg, det är ganska jobbigt ja, sen om jag är bitter, känslig, ja vad fan som helst hör inte dit, om jag inte vill bli nämnd här så får allt Cissi respektera det, svårare än så är det inte.



Åter igen, även om det är tankar och inte "skitsnack" så tar man det så, inte bara jag utan flera stycken har reagerat på hur och vad som skrivits emellanåt... men hittills har ju bara jag öppnat käften verkar det som!



//Maria

#14 - - Pierre:

Om det är barnsligt att kommentera "vissa" saker som skrivs så torde det väl rimligen vara lika barnsligt att skriva "vissa" saker som sedan kommenteras?



Ja, just ja.. (höll på glömma)...det är juh cissis blogg!! Förvisso, cissi har all rätt att skriva precis vad hon vill,. om vem hon vill, när o hur hon vill,, etc etc. Men,, då har väl ALLA rätt att kommentera vad dem vill, vem dom vill, när och hur dem vill???

(Skriver detta enbart för att vissa verkar störa sig rejält på att det kommenteras så mycket, trots att det finns en sådan funktion på denna blogg som är till för just det)



En parallel: Om skulle gå ut på stan o säga till folk ett o annat mindre trevliga saker, så inte fan håller dem väl käften? Försök då att komma med det påståendet att du säger va fan du vill o passar det inte så behöver dem inte lyssna????

#15 - - Cissi..:

Skulle din syster sagt åt mig?? Det var nått nytt för min del..

Att jag frågade dina vän T om hon hört nått om vad som gått fel och frågade din syster om vad som gått fel är väl inget konstigt? Jag var orolig och chockad. Skulle inte du ha varit det? De finns tydligen många halmstrån att greppa efter!!



Och vadå går på saker jag skriver? Vad menar du med det? Vad som jag skrivit är INTE sant?

#16 - - Maria L (en annan granne...och vän!):

Lägg ner.... Sluta!

Kan ni bara inte sluta att bry er om varandra? (Man behöver inte vara vänner...Men man behöver heller inte bete sig som katt och råtta!)

Alla dumma komentarer och onda ord sårar kanske mer än vad man tror... Lägg energin på något viktigare istället!

#17 - - Anonym:

Alltså måste bara fråga.. Cecilia, M&P, ni var väl vänner? Ni har inte tänkt på att kanske prata med varandra istället om vad det var som gick snett ifrån början? Verkar finnas mycket ilska och kanske besvikelse(?) emellan er men borde ni inte ta det tillsammans istället, är det svårt att prata kan ni ju mejla? Verkar som att det är många andra "vänner" som ställer sig på varsin sida om er och bara slänger ut mera glåpord!

Kom ihåg att det var ju en tid då ni faktiskt var vänner, är den tiden bara som bortblåst nu?

Vad som helst kan hända men ta vara på varann och vänskapen istället. Ni behöver ju prata ut, ensamma!



#18 - - Maria:

Måste bara få säga detta nu: jag är besviken Cissi, du hänger faktiskt ut mig och pierre i din blogg som att vi vänt dig ryggen, när det i själva verket är du som inte gör ett smack för att försöka prata... först dopet, sen allt med fjalle, sen att jag umgås med mari, det är mycket som skrivs här, men jag har sagt flertal ggr, varför ringer du inte? varför säger du ingenting när man sett dig ute? du hälsar på pierre, men mig?? nänä, det gör du inte, och ja, min syster sa att du snackat med henne på msn, skit samma, det jag reagerade på var bara att efter en tid hade gått efter Liams död så ringde jag dig, sade då till dig att du inte ska känna dig dum, att jag hoppdes allt skulle gå bra för dig osv, sen pratade vi ett par ggr efter det, men sen fick du barn, Enya var sjuk, du var sjuk osv... men läser då att "det känns som dina vänner vänt dig ryggen" för att jag inte orkade (känslomässigt) komma på Enyas dop?? och sen verkar allting ligga hos mig att vi inte förblev vänner, du skrev hur du undrade hur folk tänkte, hur vi kunde göra si o så... (när vi träffat Fjalle) ja, vi kände oss uthängda, och även om det är dina tankar så är vi människor och också har känslor, så du hade kunnat (som en vuxen o rak människa) kunnat ta detta med oss istället...

Du anar inte Cissi, det gör ont i mig, ojojoj, du fick en dotter, jag förlorade en son, det är ingens fel, jag lider, men har du ingen förståelse för att saker och ting kanske var känsligt för mig? jag grät när du promenerade ute med Enya, jag grät när du uppdatera dina statusar om henne... jag var avunds sjuk... och att sen hängas ut som en bitter vän som bara "vänt" dig ryggen...? sorry, emn det tar jag inte, dessa senaste månader i mitt liv har varit ett helvete som jag just nu bygger upp, och jag tänker inte låta någon sitta och smutskasta mina känslor eller överhuvudtaget ifrågasätta dom... har man aldrig varit där, så vet man inte, du säger att jag spekulerar och drar efter halmstrån, men du? är du till 100% säker på allt du skriver som gäller oss? ( mig och Pierre ) det tror jag inte tyvärr... t.e.x det om dopet, att jag vänt dig ryggen??...

och det där om att vissa förtjänar vissa saker i livet?? jag hoppas verkligen inte du syftar på oss där...

Till top